Eerder schreven we: “Van een wijkbewoner hoorden we het volgende. Zo’n zeven maanden geleden verwisselde netbeheerder Liander (ja, weer Liander) bij deze wijkbewoner de oude meters voor zogenoemde slimme meters.

Uit recent contact van de bewoner met diens energieleverancier bleek dat deze leverancier niet wist dat er zeven maanden geleden (november 2018) slimme meters bij de bewoner waren geplaatst.

De energieleverancier nam contact op met Liander en hoorde daar dat men op het betreffende adres geen slimme meters kon zien in de eigen systemen. Terwijl Liander toch al enige tijd geleden zelf opdracht tot de wisseling heeft gegeven, nemen wij aan.

Enig nazoeken leidde er vervolgens toe dat blijkbaar de onderaannemer van Liander de administratieve (af)melding niet heeft doorgegeven aan Liander en Liander dus niet aan de energieleverancier. Desgevraagd erkent Liander dat dit geval niet op zich staat. Even checken wellicht?

Wilt u (straks) wisselen van energieleverancier of wilt u uw termijnbedrag aanpassen, check dan even bij uw energieleverancier of bij Liander of ook uw slimme meters wel of niet bestaan in hun administratie.

Slimme meters?

Update

Nu is deze wijkbewoner door Nuon gebeld met het verzoek een kopie van de meterbon (die werd ontvangen van Liander bij de meterwisseling in november 2018) toe te sturen naar Nuon. Want de onderaannemer en Liander kunnen deze gegevens niet meer vinden. Men kan nu de meterstanden niet bepalen. Echt waar. Slim?

Heb je je slimme meter al gecheckt?

Wordt vervolgd.