We kregen een melding van een wijkbewoner over twee vreemde afrekeningen van de openbare parkeergarage Houtplein. Vandaag reageerde de beheerder (Spaarnelanden) op de beide meldingen (sinds 16 februari) met de volgende boodschap aan deze bewoner:

Excuus voor de late reactie, maar we hebben ons eigen systeem uitgepluisd en geen afwijkingen of onregelmatigheden gevonden die kunnen leiden tot een verschil in de prijs.

Daarnaast heb ik uw kaart opgezocht in ons systeem en die geeft aan dat u € 8,40 heeft betaald. Dit is foutief, omdat u aantoont met uw eigen foto, van uw kaartje, dat u € 1,21 meer heeft betaald.

Ergens gaat er dus iets mis, echter kunnen wij het niet herleiden. Daarom hebben wij uw melding en onze bevindingen doorgestuurd naar de leverancier van ons systeem.

Zij gaven aan er mee aan de slag te gaan en spoedig op terug te komen. Zodra wij een antwoord/oplossing ontvangen dan houd ik u graag op de hoogte.

Met vriendelijke groet,

Parkeerservice Spaarnelanden

Wordt dus vervolgd. We vragen ons nu af of deze wijkbewoner de enige is met dergelijke ervaringen in de parkeergarage Houtplein én we vragen ons nu af of er meerdere openbare Haarlemse parkeeragrages deze afwijking hebben. Of blijkt het, na onderzoek, een vreemd incident te zijn?