Binnenkort gaat de raad besluiten over een krediet voor het definitief ontwerp van een nieuw deel van de autoluwe binnenstad. Het gemeentebestuur besloot al eerder dat het centrum autoluw zou worden. Dat was in 1995. Ja, u leest het goed. Ook in het (nog steeds geldige) structuurplan van 2005 werd deze boodschap herhaald evenals in de Structuurvisie Openbare Ruimte (SOR). Nu, althans in 2019 komt er mogelijk weer een stukje autoluw centrum bij.

Het college heeft een en ander in een nota op een rijtje gezet. U leest over welk gebied autoluw kan gaan worden. U ziet wat er gaat gebeuren met de straten waar de auto niet meer 24 uur toegang zal hebben en waar die bewoners hun auto straks kwijt kunnen. Ook leest u de verschillende inspraakreacties van de bewoners en ondernemers.

In 2019 laat de gemeente een onderzoek doen door een verkeerskundig bureau in onze wijk om te bezien of een nieuw deel van onze wijk ook in aanmerking kan komen voor een volgende fase van het autoluwe centrum.

Vandaar dat we u graag laten meekijken bij een ander deel van het centrum dat mogelijk eerder aan de beurt zal zijn.